James Hirvisaari

45. Minun pääni

Jätä kommentti

Kansalaisaloite – Avioliittolaki

Olen aiemmin suhtautunut aiheeseen äärimmäisellä ehdottomuudella.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään aiemmin lakivaliokunnassa toiminut superlahjakkuus Jani Toivola.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään nykyisin lakivaliokunnassa toimiva jokseenkin julkea Mikael Jungner.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään lakivaliokunnan alkuperäisjäsen iki-ihana Aino-Kaisa Pekonen.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään lakivaliokunnan lempimaskotti Jaana Pelkonen.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään superhyperhipsteri Silvia Modig.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään edes suuresti arvostamani kirjailija Anna Kontula.

Minun päätäni ei ole saanut kääntymään myöskään arvostamani presidenttiehdokas Pekka Haavisto.

MUT-TA.

Minun pääni ON saanut kääntymään eräs aivan äärimmäisen fiksu ja filmaattinen kansanedustaja.

Oras Tynkkynen.

Hänen takiaan, hänen persoonansa ja todellakin rakentavan asenteensa ja pitävästi perustelluiden näkemystensä pohjalta suhtaudun vireillä olevaan avioliittolakia koskevaan kansalaisaloitteeseen erittäin neutraalisti.

Jos meillä kaikilla olisi Oraksen mielenlaatu, maailma olisi heti parempi.

Itseäni häpeän, häntä aidosti kunnioitan.

Vaikka olen eri mieltä.

Kansanäänestys.

 

(Artikkeli on alunperin kirjoitettu BlogBookiin)

Kirjoittaja: jameshirvisaari

Kansanedustaja 2011-15, eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2013-15, talousvaliokunta 2011-12, lakivaliokunta 2011-15, VR hallintoneuvosto 2012-14, kunnanvaltuutettu (Asikkala) 2009-15, kunnanvaltuuston 1. vpj 2013-14, valtuustoryhmän puheenjohtaja, Asikkalan Muutos ry:n puheenjohtaja 2014-15, Päijät-Hämeen poliisilaitoksen neuvottelukunta 2013-15, Päijät-Hämeen maahanmuuttopoliittisen ohjelman ohjausryhmä 2009-15, Kanavajazz ry varapuheenjohtaja & taiteellinen johtaja 2009-, veturinkuljettaja (vapaaherra), teologian ylioppilas (Hki yliopisto)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s