James Hirvisaari

144. Mitä pahaa on kristinuskossa?

12 kommenttia

1. Minun on jo kauan tehnyt mieleni kirjoittaa kristinuskon puolustus, apologia. Mutta tämä on paljon enemmän kuin apologia, tämä on julistus.

2. Kaikki evankeliumin rikkaudet ihminen saa osakseen uskomalla, ei tietämällä.

3. Evankeliumi on hyvä sanoma Jeesuksesta. Se on hyvä sanoma sovituksesta, lähimmäisenrakkaudesta ja ikuisesta elämästä.

4. Uskominen on todella helppoa, koska ei tarvitse tietää. Hengen saa tietämättäkin.

5. Maailma vihaa kristittyjä, koska tämän maailman henki on paha. Pahuus ja valhe vihaavat hyvyyttä ja totuutta. Jos vihaat kristinuskoa, sinussa on tämän maailman henki. Jos inhoat Jeesus-nimeä, sinä olet pimeyden vallassa.

6. Pahimmillaan tämän maailman henki ilmenee nykymaailmassa islamin äärimmäisissä muodoissa ja sen fanaattisissa kannattajissa eli islamisteissa, jotka Allahia ylistäen tekevät hirmutekoja, kiduttavat ja surmaavat vääräuskoisina pitämiään ihmisiä ja pyrkivät koko maailman alistamiseen väkivalloin valheuskontonsa alle.

7. Heidän tekonsa todistavat raskaasti heitä vastaan: he ovat täynnä pahuuden demoneita olevia saatanan palvelijoita. Vihan uskonto tuottaa vihan hedelmää.

8. Tämä maailma ei onnistu eikä kykene petoja vastustamaan, sillä hengellisesti sokeat ihmiset eivät tunne Kristusta vaan tuntemattakin häntä vihaavat.

9. Ateistin kapasiteetilla ei koskaan kyetä arvioimaan kristinuskon sisältöä, koska siihen tarvitaan mielenmuutos, siirtyminen pimeyden vallasta valon valtakuntaan. Kaste kuvaa syntymistä uuteen elämään.

10. Kristinusko ei ole opillista teoriaa, eikä hengellinen elämä ole paremman ihmisen teeskentelemistä. Hengellinen elämä on ihmisen hengellinen tila.

11. Kristus on koko kristikunnalle yhteinen opillisista eroista huolimatta. Usko ylittää kirkkokuntarajat.

12. Ei ole mitään syytä vihata kristinuskoa. Kaikki kristityt ovat vajavaisia ja syntisiä ihmisiä, jotka ovat saaneet armon kokemuksen uskon kautta sovitusvereen, joka on kallis ja ainoa lunastusvaluutta. Sen tähden sovitusverta ehtoollisessa toistuvasti muistellaan.

13. Karitsa on teurastettu, jotta sinulla hänen verensä kautta olisi elämä. Ota uskon kautta armo vastaan.

 

James Hirvisaari
27.12.2014

629766b_

Advertisements

Kirjoittaja: jameshirvisaari

Kansanedustaja 2011-15, eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2013-15, talousvaliokunta 2011-12, lakivaliokunta 2011-15, VR hallintoneuvosto 2012-14, kunnanvaltuutettu (Asikkala) 2009-15, kunnanvaltuuston 1. vpj 2013-14, valtuustoryhmän puheenjohtaja, Asikkalan Muutos ry:n puheenjohtaja 2014-15, Päijät-Hämeen poliisilaitoksen neuvottelukunta 2013-15, Päijät-Hämeen maahanmuuttopoliittisen ohjelman ohjausryhmä 2009-15, Kanavajazz ry varapuheenjohtaja & taiteellinen johtaja 2009-, veturinkuljettaja (vapaaherra), teologian ylioppilas (Hki yliopisto)

12 thoughts on “144. Mitä pahaa on kristinuskossa?

  1. Jos ajattelet olevasi eläin, apinan serkku, sinä olet apinan serkku ja elät kuin eläin.

    Jos ajattelet olevasi jumalallista sukua, sinä ajattelet ja käyttäydyt sen mukaisesti.

  2. Ihminen on Jumalan kuvana kolmiyhteinen: ruumis, sielu, henki – aivan kuten Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.

    Ihmiselle tärkeintä ei ole se, missä kunnossa ruumis ja sielu ovat – tärkeintä on se, missä tilassa henki on.

    Hengessä on hyvyys ja pahuus – hengessä on hengellinen elämä ja Jumalan tunteminen.

    Hengelläsi luot ympärillesi ilmapiirin – taivasten valtakunta on sisäisesti teissä.

    Jumalan läsnäolo ei ole teoriaa vaan aistittavissa olevaa todellisuutta.

    Sinä olet Pyhän Hengen temppeli, Jumalan asumus.

  3. MIten sä kehtaat puhua lähimmäisenrakkaudesta, kun itse olet läpeensä paha paskiainen?

    • Mistäpä minut tuntisit – lienet itsekäs homo tai mediaan sokeasti luottava tollo tai vihervasemmistolainen valehteleva trolli.

      • Siis vittu sähän olet julkisessa luottamustoimessa ja lisäksi kirjoitat wordpressiin blogia. Näistä sut on helppo tuntea populistiseksi arvokonservatiiviksi, joka voidaan myös suomentaa läpeensä pahaksi paskiaiseksi. Vai kuvittelitko, että Pekkaa kiinnostaa kuinka mukava jätkä sä oot joskus ollut siellä vr:n varikolla tai kuinka vaihdoit sen yhden kerran äitis talvirenkaat? Ei helvetti mikä kaveri. Mees ny paska jaska soittamaan sitä gospelias räsäskän ja näiden muiden hihhuleiden pariin, jos nyt edes kelpuuttavat noin turhaa jätkää soittorinkiinsä.

        P.S. Lienet itse latentti homo. Tällä hetkellä kehittelen James ulos kaapista -viraalikampanjaa, jonka tarkoitus on tiedottaa julkisoa seksuaalisen dissonanssin korrelaatiosta persoonallisuushäiriön kehittymiseen. Kampanjan strategia typistyy yhteen virkkeeseen: TSUKU TSUKU TSUKU TSUKU PUSKUTTI JAMESIN SUKLAAJUNA KOHTI HOMOVARIKON RUSKEAA AUVOA.

      • Kieltämättä on jyrkkää kutsua toista ihmistä pahaksi paskiaiseksi, mutta mitä Jeesus sanoi toisen posken kääntämisestä? Jameksella tuntuu olevan vaatimuksena pikemminkin se, että *muiden* tulisi kääntää *hänelle* se toinen poski…

      • Kirjoita lisää näitä juttuja. Toivottavasti kaikki sinua äänestäneet lukevat kaikki sinun kirjoitukset ja häpeävät silmät päästään.

  4. Entäpä jos inhoaa Jeesus-nimeä, mutta alkuperäinen heprean kielinen ”Yeshua” tai engl. ”Joshua” kuulostaa kivalta? Onkohan silloinkin tämän maailman hengen vallassa?

  5. Reblogged this on Kerberos616.

  6. Kristinuskossa on kyse tietämisestäkin ja sen tiedon todeksi uskomisesta. Tiedon voi todella uskoa todeksi kun on tullut tuntemaan Jeesuksen syntymällä hänen kauttaan mieleltään uudeksi. Voidaan myös tietää tosiasiat, mutta ei haluta uskoa niitä tosiksi, ”tietensä he eivät ole tietävinään”.

    Kristinusko ei perustu ihmisten (tai heitä kanavana käyttäen uskomuksien tiedoksi saattamiseen) luomiin uskomuksiin. Ei ole edes niin, että ihminen voisi itse kehittämänsä filosofian tai muun todentamisrakennelman avulla tutkien päättää siitä, mikä on syvin totuus ja elämän tarkoitus.

    Ihminen ei tosiasiassa pysty todeksi tai valheeksi muuttamaan mietiskelyllään muun muassa sitäkään ovatko Jumalan kymmenen käskyä edelleen muuttamattomina voimassa. Ne ovat voimassa Jumalan ilmoittamina maailman loppuun asti kaikille ihmisille Jeesuksen ristinkuoleman jälkeenkin. Me tiedämme sen eikä se tieto puolestaan uskomalla toisin muuta sitä tosiasiaa.

    Joh 3:7-11
    7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
    8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.
    9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: ”Kuinka tämä voi tapahtua?”
    10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: ”Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
    11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.

    Joh. 12:50
    50. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut.

    Joh. 14:5-7
    5. Tuomas sanoi hänelle: ”Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?”
    6. Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
    7. Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet.”

    2. Piet. 3:3-7
    3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
    4. ja sanovat: ”Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta.”
    5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
    6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
    7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.

    Gal.3:7
    7. Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia

    Matt.24:32-33
    32. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
    33. Samoin te myös, kun näette tämän kaiken, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.

    Joh. 15:18
    18. Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.

    Joh. 11:24
    24. Martta sanoi hänelle: ”Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä”.

  7. Minua huvittaa, että perussuomalaiset puhuvat kristinuskon puolesta ikään kuin se olisi joku suomalaisuuden perusta. Meidän suomalaiset esi-isämme eivät olleet kristittyjä. Heidän uskontonsa oli suomen muinaisusko, luonnonuskonto. Kristinusko oli heille aivan samanlainen lähi-idästä tullut vieras ja vihamielinen valloittajauskonto kuin islam on perussuomalaisllle nykypäivänä.

    Se, että perussuomalaiset puhuvat krisintuskon puolesta on sama asia kuin se, että muutaman vuosisadan päästä jälkeläisemme jauhaisivat kuinka islam on suomalaisen kulttuurin perusta, kun kaikki kristilliset perinteet olisi tuhottu sen tieltä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s