James Hirvisaari

344. Totta munassa!

10 kommenttia

Haluan kirjoittaa muutaman rivin aiheesta, joka voisi kenties auttaa jotakuta, joka haluaa pois liikakiloja. Samalla närästys ja myös kuorsaus poistuu. Tämä auttaa kaikkiin näihin. Usko tai ole uskomatta. Jos et usko, kokeile silti. Muutamassa päivässä huomaat muutoksen.

Painon pudotus on hankalaa, koska ihmiselle tulee nälkä. Nälkää ei voi sietää. Mutta nälän välttämiseen on keino.

Aloita päiväsi tällä:

  1. Paista muna paistinpannulla sekoittaen se sörsseliksi.
  2. Ota reilu siivu voita, noin pari senttiä ja syö se munan kera.
  3. Juo jotakin missä ei ole hiventäkään sokeria.

 

Muna ja RUNSAASTI voita.

Älä syö mitään muuta ennen kuin on pakko. Ja sittenkin syö vain sellaista, missä on 0-2g hiilihydraattia /100g. Lukee tuotetiedoissa, ole tässä ehdottoman tiukka. Osta kaupasta sellaisia elintarvikkeita:

-nakkimakkara (tarkista hiilarit!)
-rasvainen juusto
-kinkku
-tonnikala, kilohaili
-munia!

Erittäin hyviä ruokia voit valmistaa, mutta älä syö yhtään enempää kuin on pakko. Vain muutama esimerkki herkuista:

-pihvi ja keitetty kukkakaali
-jauheliha ja parsakaali
-kanaa, kalaa, lihaa
-jauheliha ja kesäkurpitsa
-pihvi ja salaatti

Joudut välttämään muun muassa:

-sokeria (nollatoleranssi!)
-leipää
-perunaa
-riisiä
-pastaa

Alkoholi pitää jättää pois, koska se alentaa syömisen kynnystä. Mutta kai sinä nyt viikon verran voit olla juomattakin? Ja viikon päästä toteat, että tätä kuuria ja ruokavaliota tekee mieli jatkaa. On kevyempi olo ja on kevyempi mieli.

Myös illalla hiipivän nälän voi torpata vaikkapa yhdellä paistetulla munalla. Et tarvitse mitään muuta. Et edes kahta munaa. Illalla ei tarvita voita.

Tätä on kutsuttu karppaukseksi eli vähähiilihydraattiseksi ruokavalioksi, ja sitähän se onkin. Mutta minä olen tässä kiinnittänyt huomion ennen kaikkea nälän tunteen poistamiseen.

Ja huomaa: karppaus ei ole tehokas ilman RUNSASTA VOIN käyttöä. Mutta jos lankeat leipään tai muuhun hiilihydraattiravintoon, silloin rasvaa tulee käyttää hyvin vähän. Voi ja hiilihydraatti yhdessä lihottaa ihan sikana. Voita ei missään tapauksessa pidä korvata öljyllä tai margariinilla.

Ja se muuten toimii. Jos painosi ei putoa tällä tavalla ja siis ILMAN NÄLKÄÄ 7 kg neljässä viikossa, saat rahasi takaisin.

Homman ydin on aamuateria, jonka yhteydessä nautitaan PALJON VOITA, mutta ei hiventäkään hiilihydraattia, siis leipää ja sokeria tms. Sinulle ei tule koko päivänä nälkä, vaan aamusta iltaan on kylläinen olo.

Kun tavoitepaino on saavutettu, ruokavalio on syytä normalisoida niin, että hiilihydraattejakin on ravinnossa mukana.

Taika on munassa mutta voima on voissa.

 

Oikealla hiilihydraatiton kala-annos ja sokeriton Cokis Zero.

Mainokset

Kirjoittaja: jameshirvisaari

Kansanedustaja 2011-15, eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2013-15, talousvaliokunta 2011-12, lakivaliokunta 2011-15, VR hallintoneuvosto 2012-14, kunnanvaltuutettu (Asikkala) 2009-15, kunnanvaltuuston 1. vpj 2013-14, valtuustoryhmän puheenjohtaja, Asikkalan Muutos ry:n puheenjohtaja 2014-15, Päijät-Hämeen poliisilaitoksen neuvottelukunta 2013-15, Päijät-Hämeen maahanmuuttopoliittisen ohjelman ohjausryhmä 2009-15, Kanavajazz ry varapuheenjohtaja & taiteellinen johtaja 2009-, veturinkuljettaja (vapaaherra), teologian ylioppilas (Hki yliopisto)

10 thoughts on “344. Totta munassa!

  1. Kun ei ole nälkä, sinä et syö => paino putoaa. Yksinkertaista.

    On syytä mainita, että tämä konsti ei edellytä vähäistäkään liikuntaa. Mutta painon pudottua on todennäköistä, että liikkuminenkin lisääntyy. Melkeinpä suosittelisin kuitenkin aloittamaan ilman liikuntaa, sillä liikunta lisää ruokahalua.

    ”Syö vähemmän kuin kulutat.” Siihen se pääosin perustuu, mutta on huomattava, että nimenomaan VOI tehostaa elimistön laihtumisprosessia. Esimerkiksi syömättä oleminen tai pelkkä salaattidieetti ei ole läheskään yhtä tehokas. Voi on aineenvaihdunnalle niin raskas juttu, että elimistö ryhtyy mieluummin polttamaan jo olemassa olevaa rasvaa.

    Esittelemääni ruokavaliota ei pidä jatkaa tiukkana kuin muutaman kuukauden tai ehkä korkeintaan puolen vuoden ajan painon alentamiseksi. Sitten voi normalisoida, mutta entiseen ei pidä palata. Kunhan muistaa, että päivittäisessä ruokavaliossa hiilareita ei pitäisi syödä samaan aikaan rasvan kanssa. Ja kerran viikossa voi herkutella ihan kuinka huvittaa.

  2. Jos lankeat syömään aamulla esimerkiksi leipää, muutaman tunnin päästä sinulla on nälkä.

  3. KANNATTAA AINAKIN KOKEILLA! Huomaat nimittäin eron jo muutamassa päivässä!

  4. Kyllähän tämäkin varmaankin toimii. Mutta tähdensit hiukan väärää pointtia. ja sehän tietenkin on: Älä syö mitään … ennen kuin on pakko. Tietenkin proteiinipitoinen muona venyttää syömisen välejä hiukan pitemmiksi, mutta ero ei ole minun kokemukseni mukaan käänteentekevä. Ihminen laihtuu, jos hän pysyy jämptisti siinä nälkärajalla, muttei venytä kovin paljoa yli. Jos päästää itsensä valtavan nälkäiseksi, on kovin vaikeaa tyytyä pieniin annoksiin.

    Puhun tässä omasta kokemuksestani. Toisten ihmisten näläntunne voi tietenkin käyttäytyä eri tavalla. Ja lompakon koolla on myös väliä. Minulla ei ole varaa ostella pihvejä ja etenkään kalaa kuin juhlapäivinä, kiitos hallitustemme ja eduskunnan työvoimapolitiikan. Minulla kun on varaa lähinnä kotonaleivottuun leipään (30¢ / leipä) ja makaroneihin (17¢ / pussi).

    • Ei olisi pitänyt kommentoida ennenkuin herää kunnolla. ”Älä syö mitään … ennen kuin on pakko.” on tietenkin se tärkein ohje. Olen pahoillani. Harmillista ettei näitä kommentteja saa enää korjata jälkikäteen.

  5. => Nollahiilarikuuri. Ilman runsasta voita se ei ole tehokas.

  6. Liikuntamuotona minäkin suosittelen kävelyä. Se on varsinaista fat burn -harjoitusta. Liian kovasta treenistä – esimerkiksi juoksemisesta – tulee vain nälkä, eikä rasva välttämättä pala tehokkaasti.

    http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/personal-trainer-suosittelee-alyttoman-helppo-harjoitus-joka-polttaa-rasvaa-tehokkaasti/6296666

    • Uskomattomalla munadieetillä nopeita tuloksia: Lupaa pudottaa jopa 10 kiloa kahdessa viikossa

      Kananmuna on nyt niin trendikästä ruokaa, että sen avulla jopa laihdutetaan. Jos rakastat kananmunaa, tämä dieetti on sinua varten.

      Joko sinä olet kokeillut tätä vuonna 2016 hitiksi noussutta munadieettiä?

      Munadieetti sisältää hieman hiilihydraatteja, kanaa ja kalaa sekä tietenkin keitettyjä kananmunia. Dieetin kehutaan kiihdyttävän aineenvaihduntaa ja polttavan rasvaa tehokkaasti. Ylipainoisella ihmisellä dieetin luvataan pudottavan jopa 10 kiloa muutamassa viikossa.

      Munadieetin kolme sääntöä

      Munadieetti vaatii kolmen tärkeän ruokasäännön noudattamista: ei roskaruokaa, ei sokerisia juomia tai alkoholia sekä malttia suolan ja sokerin käyttöön.

      Bright Side jakoi kaksi viikkoa kestävän dieetin mukaisen ruokapäiväkirjan, johon kuului ruokavalion noudattamisen lisäksi myös puoli tuntia liikuntaa joka päivä. Riittävästä vedenjuonnista tulee myös pitää huolta. Huomioi, että uuteen ruokavalioon siirtyessä on aina hyvä konsultoida lääkäriä.

      Viikko 1

      Maanantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: 2 siivua bataattia ja 2 omenaa
      Päivällinen: Iso annos salaattia ja kanaa

      Tiistai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Vihreitä kasviksia ja kanasalaattia
      Päivällinen: Vihannessalaatti, 1 appelsiini ja 2 keitettyä kananmunaa

      Keskiviikko:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Vähärasvaista juustoa, 1 tomaatti ja siivu bataattia
      Päivällinen: Salaattia ja kanaa

      Torstai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Hedelmä
      Päivällinen: Salaattia ja höyrytettyä kanaa

      Perjantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Keitettyjä vihanneksia ja 2 kananmunaa
      Päivällinen: Salaattia ja grillattua kalaa

      Lauantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Hedelmä
      Päivällinen: Kanaa ja höyrytettyjä vihanneksia

      Sunnuntai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Tomaattisalaatia, höyrytettyjä kasviksia ja kanaa
      Päivällinen: Höyrytettyjä kasviksia

      Viikko 2

      Maanantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Salaattia ja kanaa
      Päivällinen: 1 appelsiini, salaattia ja 2 kananmunaa

      Tiistai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: 2 kananmunaa ja höyrytettyjä vihanneksia
      Päivällinen: Salaattia ja grillatua kalaa

      Keskiviikko:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Salaattia ja kanaa
      Päivällinen: 1 appelsiini, vihannessalaattia ja 2 kananmunaa

      Torstai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Höyrytettyjä vihanneksia, vähärasvaista juustoa ja 2 kananmunaa
      Päivällinen: Salaattia ja kanaa

      Perjantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Sardiinisalaattia
      Päivällinen: Salaattia ja 2 kananmunaa

      Lauantai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Salaattia ja kanaa
      Päivällinen: Hedelmä

      Sunnuntai:

      Aamiainen: 2 keitettyä kananmunaa ja pala sitrushedelmää
      Lounas: Höyrytettyjä kasviksia ja kanaa
      Päivällinen: Höyrytettyjä kasviksia ja kanaa

      Juttu on uusinta vuodelta 2016

      Lähde: Bright Side

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s