James Hirvisaari

386. Juutalaisvastaisuudesta

6 kommenttia

Minä en ole juutalaisvastainen. Juutalaiset eivät räjäytttele itseään väkijoukoissa. Juutalaiset eivät aja Euroopan kaupungeissa rekalla viattomien sivullisten päälle. Juutalaisilla on suuri merkitys maailmanhistoriassa maailman älykkäimpien kansojen joukossa.

Heidän kauttaan on Raamattu. Jeesus Kristus oli juutalainen. Mutta he ovat uppiniskainen kansa, jota Jumalakin Raamatussa usein moittii. Ajattelen niin, että juutalaisten tärkein tehtävä on ollut ylipapillinen Jeesuksen teurastaminen, joka mahdollisti koko maailman sovittamisen. Tämä on siis hengellinen perspektiivi.

Maalliseen politiikkaan en ota kantaa, mutta on siis olemassa politiikkaa parempia ja tärkeämpiä syitä ja perusteita kunnioittaa juutalaisen kansan olemassaoloa. Politiikan kautta maailmaa tarkastelevien ihmisten ja ateistien on tietenkin mahdotonta hyväksyä näitä hengellisiä perusteita, mutta ne ovat silti minun perusteitani ja yleensäkin kristityn perusteita siunata Israelia ja juutalaisia.

On kuitenkin huomattava, että kristinuskon näkökulmasta ei ole olemassa juutalaisia eikä kreikkalaisia eikä arabeja eikä somaleja eikä suomalaisia, vaan kaikki kansat ovat ihmisarvoltaan tasavertaisessa suhteessa evankeliumiin, vaikka juutalaisilla onkin ollut selkeä erikoisasema kristinuskon syntymisessä.

 

Daavidin tähti symboloi yhteyttä: sisäkkäin Jumalan ja ihmisen kolminaisuus.

Mainokset

Kirjoittaja: jameshirvisaari

Kansanedustaja 2011-15, eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2013-15, talousvaliokunta 2011-12, lakivaliokunta 2011-15, VR hallintoneuvosto 2012-14, kunnanvaltuutettu (Asikkala) 2009-15, kunnanvaltuuston 1. vpj 2013-14, valtuustoryhmän puheenjohtaja, Asikkalan Muutos ry:n puheenjohtaja 2014-15, Päijät-Hämeen poliisilaitoksen neuvottelukunta 2013-15, Päijät-Hämeen maahanmuuttopoliittisen ohjelman ohjausryhmä 2009-15, Kanavajazz ry varapuheenjohtaja & taiteellinen johtaja 2009-, veturinkuljettaja (vapaaherra), teologian ylioppilas (Hki yliopisto)

6 thoughts on “386. Juutalaisvastaisuudesta

  1. Juutalaista upporikasta mahtieliittiä, joka ehkä pyrkii maailmanhallitukseen ja haluaa pilata kansoja monikulttuuri-ideologialla, en kirjoituksellani puolusta. Viittaan tähän aiempaan blogaukseeni:

    https://jameshirvisaari.wordpress.com/2017/02/20/362-juutalaisista/

  2. Kannattaa perehtyä juutalaisten ”pyhän” kirjan, Talmudin teksteihin. Niistä selviää todella hyvin mitä juutalaiset Jeesuksesta ja hänen seuraajistaan ajattelevat. Hyvä tutkija, johon kannattaa tutustua on esimerkiksi Pranaitis, joka on tutkinut Talmud:in tekstejä yli 30 vuotta tutkijana ja tietää, mistä puhuu. Martti Luther ei sittenkään tainnut turhaan kirjoittaa teosta nimeltään: ”Juutalaisista ja heidän valheistaan”, perehdyttyään huolellisesti talmudin teksteihin. Suosittelen.

    • Sama homma muslimien hadithien suhteen.

      • Juu, niihin tutustuminen on varmaankin nyt jos koskaan ajankohtaista. Tsemppiä muuten James teologian opintoihisi, todella mielenkiintoinen aihealue myös meidän uskomme alkuvaiheista ja perustasta, jota suosittelisin kaikille tämänhetken länsimaisille ihmisille!

        Valitettavasti elämme uskonnotonta aikaa, jossa Kristityt ja Kristinusko ovat vainottuja myös länsimaissa.. Kukaan ei ole esim pakottamassa synagogia tai moskeijoita vihkimään homoseksuaalisia miehiä/naisia. Kukaan ei koskaan pakota heitä irtisanoutumaan mistään, kuten kristityt pakotetaan käytännössä irtisanoutumaan jopa uskostaan raamatun teksteihin.. Uskomattoman oksettavaa aikaa elämme kaikkine ilmiöineen! Mutta pidetään me kristinuskon liekkiä yllä, kristityt ovat ennenkin harjoittaneet jopa salaa uskonseremonioita esim. Neuvostoliitossa oli pienimuotoisia salaisia Jumalanpalveluksia kellareissa, joilla liekkiä pidettiin yllä 🙂 Tehdään samoin, jos tarvis joskus vaatii!

  3. Mikä on se suuri viettelys ja eksytys, joka veisi mukanaan jopa valitut (jos se olisi mahdollista)? Seuraavaa tekstiä lukiessa kannattaa muistaa, että se kirjoitettiin noin 20 vuotta Jeruslamin tuhoamisesta. ”Ja heidän ruumiinsa viruvat sen suuren kaupungin kadulla, jota hengellisesti puhuen kutsutaan Sodomaksi ja Egyptiksi ja jossa myös heidän Herransa ristiinnaulittiin.” Itse asiassa maallinen Israel on muutenkin monissa kohdin piilotettu ilmestyskirjan profetiaan. Siitä käytetään Vt:n mukaisia ilmauksia.

    Kolmas temppeli on ainakin parerilla valmis ja osa esineistöä on hankittu. Ainoa mutta on siinä, että pappien sukukirjat paloivat Jerusalmein palossa v. 70. Pappeus perustui sukuluetteloihin. Jumala on siis sulkenut Mooseksen lain mukaisen tien leeviläiseen pappeuteen. Pitää tehdä laittomuuksia Mooksen lain suhteen, jos pappeus uudelleen laitetaan pystyyn. Miksi Suomestakin kristityt antavat rahaa kolmanteen temppeliin? Uudelleen: Mikä on se suuri viettelys ja eksytys, joka veisi mukanaan jopa valitut (jos se olisi mahdollista)?

    Tässä joitakin kolmannen temppelin pystyttämisen ongelmia (paitsi että Kalliomoskeija on paikoillaan estämässä rakentamisen):

    https://www.templeinstitute.org/red_heifer/red_heifer_contents.htm

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s