James Hirvisaari

622. Karppauksesta

1 kommentti

Minulta on kysytty tarkempia ohjeita siihen, kuinka olen onnistunut pudottamaan painoani vähähiilihydraattisella ravinnolla. Tarkan ruokavalioni olen suunnitellut itse, mutta olen kuunnellut alun perin lääkäri Antti Heikkilän ohjeistuksia.

Karppaus perustuu siihen, että ei tule liikaa nälkä, ja siten on helppo välttää turhaa syömistä. Ja nälkää ei tule, kun käyttää aterialla runsaasti rasvaa – ja mahdollisimman vähän hiilihydraatteja. En siis syö sokeria, leipää, perunaa, pastaa, pizzaa, hampurilaisia yms. Sillä keinoin paino laskee ja vieläpä ilman liikuntaa, mutta kevyempänä tekee toki mieli liikkuakin.

Joka ikisestä syötävästä ja juotavasta on tarkistettava hiilihydraattimäärät: mieluiten alle 1g/100g.

Ruokavalion voi aloittaa koska tahansa AAMUSTA ALKAEN. Itselläni aamupalana on ollut noin puolen vuoden ajan:

8:00-9:00
-1 kananmuna (muodossa tai toisessa)
-1 pieni bratwursti (nakin kokoinen) siivutettuna ja runsaassa voissa paistettuna TAI 2 pekonisiivua rasvoineen.
-1 juustosiivu (rasvainen)
-mukillinen kahvia (hiukan kermaa)
-vesilasi (hiilihapotonta)
-aivan hiukan lasin pohjalle Kotimaista sokeritonta mustikkakeittoa, jossa hiilaria on vain 1,2g/100g.

Tämä siis joka aamu (katso kuva). Nyt viikon kestäneen erityisen tehokarppaukseni aikana (7 päivässä painon pudotus 3 kg keskellä matalahiilihydraattista ruokavaliota) yllä olevan aamupalan lisäksi lounaaksi, päivälliseksi ja illalliseksi seuraavat:

11:00-12:00
Lounaaksi nälän karkoittamiseksi vain muutama siivu juustoa ja hiukan Kartanon MAALAISHYYTELÖÄ, jota saa mm Lidlistä ja jossa ei ole yhtään hiilareita. Juotavaksi kahvia ja vettä.

16:00-17:00
Päivälliseksi tukeva pala maalaishyytelöä sekä keitetty muna. Juotavaksi vettä. (Normaalisti tämä on päivän pääateria, joka voi olla hyvinkin monipuolinen: lihaa, kanaa, kalaa, kreikkalaista salaattia, parsaa yms matalahiilarista ruokaa.)

20:00-21:00
Illalliseksi yksi pitkä hiilariton nakkimakkara, mikrossa kuumennettu.

Pikkunälän yllättäessä voi välipalaksi ottaa vaikkapa muutamia juustosiivuja.

Uskokaa tai älkää, mutta näillä eväillä ei tule nälkä, ja paino putoaa kohisten.

Kun tavoitepaino on saavutettu, ravintoa on syytä monipuolistaa toki edelleenkin näläntunteen syntymistä torjuen, mutta vanhaan ruokavalioon ei kannata enää koskaan palata.

Itselläni koko homman salaisuutena on tuo oikea aamupala, joka saa elimistön oikeaan moodiin heti aamusta alkaen.

Tällä ruokavaliolla painoni on pudonnut 7 kuukauden aikana yli 30 kg (115kg=>84kg).

Ilman pienintäkään nälkää.

 

Aamupala – näyttää ehkä niukalta, mutta varmasti riittää.

Kirjoittaja: jameshirvisaari

Kansanedustaja 2011-15, teologian kandidaatti (Helsingin yliopisto), kansanedustajaehdokas 2019 (ref), Reformin koordinaattori 2016-, eduskuntaryhmän puheenjohtaja 2013-15, talousvaliokunta 2011-12, lakivaliokunta 2011-15, VR hallintoneuvosto 2012-14, kunnanvaltuutettu (Asikkala) 2009-15, kunnanvaltuuston 1. vpj 2013-14, valtuustoryhmän puheenjohtaja, Asikkalan Muutos ry:n puheenjohtaja 2014-15, Päijät-Hämeen poliisilaitoksen neuvottelukunta 2013-15, Päijät-Hämeen maahanmuuttopoliittisen ohjelman ohjausryhmä 2009-15, Kanavajazz ry varapuheenjohtaja & taiteellinen johtaja 2009-, veturinkuljettaja emeritus (vapaaherra).

One thought on “622. Karppauksesta

  1. Reaalista painonpudotusta on ollut kuitenkin noin 1kg-1,5 kg/viikko, muu on nesteen poistumista elimistöstä. Nesteen ja ravintomäärän ja WC-käyntien vaikutuksesta paino heilahtelee noin kilon haarukassa, ja se on ihan normaalia.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.