72. Lahjakas politiikan tekijä?

Kun olen tullut politiikkaan, olen tullut ainoastaan tukemaan kansanliikettä ja toimimaan kanavana kansalaismielipiteelle, en olemaan itse jotenkin erityisen hyvä politiikan tekijä. Perussuomalaisissa todellakin ajattelin niin, että tehtäväni on olla olemassa, olla (mies)vahvuudessa. Olen kerännyt puolueelle kannatusta ja ääniä. Ja se riittää, sillä jo pelkästään siinä on vahva tuki puolueelle.

Varsinainen eduskuntatyö rakentuu tuolle lujalle perustalle, ja kukin hoitaa edustajantointaan voimiensa ja kykyjensä mukaan, kukin omalla tavallaan ja tehollaan. Julkisuuden olen hoitanut tarkoituksellisesti niin, että puolue saa näkyvyyttä, mutta ps-johtohan ei tyylistäni tykännyt.

Nyt muutospuolueessa tilanne on hieman toinen, koska harteillani on koko eduskuntaryhmä. Mielestäni se on myös näkynyt. Puolen vuoden aikana olen saanut itsestäni moninkertaisesti enemmän tehoja irti kuin entisessä puolueessa kolmen vuoden aikana.

Edelleenkään en pidä itseäni minään erityisenä. Luonteeni puolesta minä mieluummin avustan kuin olen estradilla. En korosta itseäni, mutta tuen satasella muutospuoluetta ja puolueen keulakuvaa ja puheenjohtajaa Jari Leinoa. Hänet olisi nyt saatava median kiinnostuksen kohteeksi, sillä Muutos 2011 on oikeasti mielenkiintoinen puolue. Media on suurin vallankäyttäjä, ja mediapeli ratkaisee myös vaalit. Valitettavasti suomalainen media on kovin laadutonta.

Mielestäni yhteishenki ja yhteen hiileen puhaltaminen yhteisessä rintamassa ovat menestyksen ydintekijöitä. Kritiikki on toki sallittava, kunhan se pidetään oman porukan sisällä. Olen monesti sanonut, että minun kritisoimiseni on tuuleen huutamista, koska en missään mitassa itseäni kehu enkä korosta. Vaikka olen ihmeiden kautta kansanedustajan tehtävässä, olen hengeltäni nimenomaan tukijoukko enkä keulakuva, mikä monelta kritiikin tuoksinassa unohtuu.

Kuten olen monesti maininnut, en toimi palautteen perusteella vaan näyn ja vision perusteella. Minua ei oikeastaan voi ymmärtää ilman metafysiikan perspektiiviä. Kuuntelen sisäistä ääntä ja toimin vaistolla ja intuitiolla. Hyvin se on tähän saakka pelittänyt. 🙂

 

Muutos 2011 – sitovat kansanäänestykset

Yksi vastaus artikkeliin “72. Lahjakas politiikan tekijä?”

  1. jameshirvisaari avatar
    jameshirvisaari

    Eduskuntaryhmä ja sen puheenjohtajuus, vaikka ”ryhmässä” olisi vain yksi henkilö, on todellakin aivan eri asia kuin yksittäinen kansanedustaja, jonka harteilla ei ole koko puolueen agendan kantaminen. Minun olisi ollut mahdollista jäädä irtonaiseksi kansanedustajaksi ilman eduskuntaryhmää, ja olisin päässyt todella helpolla. Arvelen, että uuden muutos-eduskuntaryhmän perustaminen heti seuraavana päivänä ps-ryhmästä eroamiseni jälkeen tulikin ps-johdolle täytenä yllätyksenä – tulihan se yllätyksenä kaikille, myös minulle itselleni.

Jätä kommentti

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.